LAZADA SALE PLEASE CLICK AT THE IMAGE TO THE WEBSITE

Wednesday, June 12, 2013

Rumah baru ,kereta baru & azam baru.

As salam.

Ha,jangan nak speku lelebih.its just about time ,so to happen ,ada rezki beli rumah baru , atau can i say ,our very own first house.hey ,orang lain, muda2 dah ada rumah tau.dah la tu ,rumah cinonet begitu ,kalau aku buat kat perlis sana ,complete dgn swimming pool abaq hang.
Tapi ,apakan daya, hidup di kota larangan itu ,maka nak tak nak redho je lah hakikat pasaran hartanah tgh boost gila gila tahap nak kena ikat perut nak beli rumah dan kereta baru.eh, bisnes Shaklee kan ada.ha,tu la sebab nak bisnes tu.boleh la aku berjoli macam biasa sambil2 saving.who knows in next 5 years ,aku dah bosan kerja nak work at home mom ( WAHM ) ..hidup mesti ada wawasan kannnnnn.......amboi,motivasi sangat pagi2 cenggini..



Pic pagi tadi.happy tgk anak happy kan.eryna baru baik demam.after demam ,kena ruam.nasib bukan campak.si budak gigi 4 batang ni dah 10 bulan umurnya.budak ni sengih je kerja dia.hati mama pun senang nak p opis anak oiii..


Well, back to rumah, alhamdulillah, dah selamat bayar depo 10% kat owner ,dah sign surat bank ,dah sign S & P ngan lawyer ,dah siap bayar depo utilities rumah.ha, duduk umah bertingkat gini lah.belum masuk dah mintak bayar depo.duit semua duit ye.
Insya allah ,pasni urusan pengeluaran EPF pulak.hopefully all smooth & steady je lah.katanya EPF dah efisien eh sekarang.by 2 weeks dah boleh dapat duit.elok la tu, sebab nya kami dah start survey perabot,.ingat nak reno sket kat toilet & wet kitchen.so, anyone ada kontek kontraktor yang best yang boleh buatkan wet kitchen & toilet ,sila pass kat aku ye.memang nak nih.ikutkan lepas raya dah boleh pindah.semalam owner rumah ( well ,ex-owner ) watsek cakap this week dia nak move out.so, basically ,rumah tu akan vacant until kitaorg dapat kunci which is kalau ikut lawyer ,insya allah in 2 months.

Jom tengok rumah dari luar aje lah.dalam later after dah touch up.tapi,rumah tu elok lagi.tahun 2008 baru duduk.pastu ex-owner ada anak baya eryna.rumah cantik jer pun.bersih.





Pic kredit cik goggle.cilok kat mudah jer.memang aku pun beli dari mudah jugak.nak jadik rezeki ,call owner ,malam tu deal,terus jadik.memang sangat cepat.nanti la kalau rajin aku citer sejarah beli rumah.gitu.sejarah tu.sebab sebelum decide nak beli rumah ni ,ada dok berkenan tempat lain.tapi, Allah dah putuskan rezeki kat sini, aku pun suka kat sini.nice & cosy.

Rumah aku takder balkoni pun.kat kota damansara jugak.aku memang jatuh cinta dah kat sini.takmo tempat lain dah.easy access lagipun.plus developing area.tak la sesak sangat.ok lah.nak cari landed kat sini konfem bankrup terus.so, dapat gini pun alhamdulillah syukur sangat dah.

Apartment ni ada 4 tingkat jer.aku kat tingkat 1.every floor ada 4 unit jer.sangat privasi & 80 % malay.unit aku facing club house.tak nampak swimming pool tu.nak swim kena jalan sket.aku suka konsep pool tu kat tengah2 forest plus ada tempat untuk jogging.dah nama pun resort style apartment.gitew.

Every blok beza2 keluasan sebab ada yang 1500 sq ft.itu lagi mahal nak mampos.tahap boleh beli landed house kat subang bestari sana.aku punya 1001 sq ft ajer.ok lah ,family kecik.ada rezki later2 ,kalau landed house tak mahal nak mamps, mana tau dpt beli kan.kalau tak ,balik kg buat banglo kat tanah ayah aku lagi bagus.RM 400k dah boleh buat banglo kat perlis sana.

Pastu ,dah elok settle loan rumah ,tetiba kan.keta laki aku asik buat hal.tensi ok.hari tu naik cameron tetiba ekon rosak.not funny okeh.panas.giller kan.turun cameron sampai perlis takder ekon.ko mampu ? kesian anak aku lah.dia mana leh nak panas.kulit cap oversea gitu la.nak sejuk saja.nasib tak demam.oh well,keta 10 tahun plus its proton ,what u can expect.dapat bertahan sebegitu lama pun dah syukur dah tu.

So, after put on consideration ,ok jom tukar.sebab keta kelisa comey aku tu pun dah nak abis bayar ,ingat nak buat full settlement terus ,so, boleh la top up bayar keta baru.gitu.hidup laki bini syer syer la apa yang boleh kan.


Tunjuk vontots sudah.lepas ni anak dah besar, tukar mpv pulak.skang ni pakai la dulu keta sedan gini.tambahan kami ni kampung jauh,so berbaloi la pakai gini.bagi aku yang bukan la hidup mewah kan, so, apa yang ada biar la alah membeli menang memakai.alang2 nak lenjan habisan ,biar la yang betui2 worth the money.jangan kau buat hal sudah.review pun best kan honda ni.

Keta kelisa aku masih kekal of cos.takkan ku jual okesh.dah umur 7 tahun nih,tak pernah ok keta tu buat hal.nak cilok2 memang best sangat.zup zup dah lepas.so far, tak nah jalan jauh sampai luar kl/selangor.keta aku pakai p opis .kira hari2 travel dlm 65 km la kelisa tu.laku lagi tu.ada org sanggup nak beli RM 20k.


Kelisa tengah mandi.kesian dia..dah berbulan tak sental.sayang betui aku ngan kelisa ni.beli masa dok kat uitm lagi masa tu.pastu bawak p opis.travel dari kl ke sunway.pastu now dari kota ke kl.sangat berjasa nih.low maintenance lagi.

Eh, panjang sangat cter.dah, nak lunch.ops yes.ada offer baik punyer nih.

PROMO SHAKLEE : BUY 3 BOXES OF KOLAGEN AT MEMBER PRICE & U ARE ENTITLED FOR FREE MEMBERSHIP WORTH RM 75 AND CASH BACK REBATE RM 34.
WHAT CAN I SAY.SHAKLEE COLLAGEN MEMANG TERBAIK OKEY.SERIUS TAK TIFU PUNYA.SILA KONTEK SAYA LAJU LAJU : 019 4545 482.



SAYA MAKAN YANG NI PAGI PAGI.MAKAN OK MAKAN. +____________+.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...