Friday, April 19, 2013

Shopping guna duit bonus shaklee

As salam.


Minggu ni sangat busy bee.banyak sangat nak cter2 kat sini pun tak tau bila.ntah2 dah luper.
Oh yes. tengah bulan kan..maka buat kali ke 3 ,maybank ku ada duit masyukkk..alhamdulillah.sudah double dari bulan Jan & Feb 2013. syok sangat tau.
Aku dah nampak arah tuju dalam dunia bisnes Shaklee ni & insya allah akan terus maju & maju.doakan yeh :).

Seharus nya ,duit bonus tu ku belanja asben & beli kat mak supplement dia. Hey ,I buat bisnes shaklee barang tetap kena beli ok.no free free.so,ku anggap apa yang aku bagi kat mak bulan2 tu adalah tanggung jawab.

Insya allah ,balik kg nak belanja family & family in law makan2 besaq.
Bukan la tak pernah belanja pun.tapi duit gaji & duit bonus shaklee ni lain macam woo rasa dia.duit gaji konfem dapat ,duit bisnes macam passion..ish..tak tau nak describe.

Memula ,kita bawak orang kt umah makan dulu la.harus la wei.laki aku ni byk support aku.moral support la.kekadang melaser bukan main lagi.but, aku take it as challenge.
Ok moncets, ai janji ,kalau double lagi bonus bulan ni I kasik u hadiah ok.hihi..Selain azam nak p umrah guna duit bonus shaklee bawak family kita.
Duit gaji kita simpan buat p haji pulak no..






Ni masa makan kat Chillis OU.so far ,lamb dia tak mengecewakan tekak laki aku tu.dia tak baper suka Tony Romas.ikut suka la,janji kita makan.i pun dah belanja u kan...eh,fon baru opis bagi ni xleh nak upload pulak.awat ntah..nanti ada pic kita tepek la na.

Pastu cari jeans kat levis ,tapi depa dah discontinued jeans kaler hitam jenis bold curve.la ni kuaq jenis skinny jeans.tapi,sebab aku dah insaf sket, so tak mo la.so,masuk kat Parkson ,beli kat sana sudah.


Dan,haruslah aku beli baju dari poplook. Ni dua lai dapat semalam.Ada lagi dua lai coming minggu depan.yeehaa..
Aku rasa wardrobe penuh ngan baju poplook saja.point aku dah 2000 dah kot.convert duit dapat 20 hengget tuh.tu dia, loyal tak loyal.




Masa ni jugak lah ,kasut nose yang aku baru beli tu nak hancur lebur.mungkin sebab hari2 aku lenjan.la ni aku dah tak pakai heels.malas.

So,aku biasa la tergedik2 kena tukaq jugak..tadi time lunch aku terus laju2 p klcc.memang aku aim masuk 1 kedai saja.kalu tak, tak sempat nak lunch.
Masuk Nose tengok tak best.so,masuk Charles & Keith.
Tengok & tengok....hasil nya.

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-




Tadaa..dapat jugak.paper bag dia cun kan.macam LV .jadi, next target aku nak gak beg cap LV .haruslah beli kat butik.kikiki.
Ni bukan la nak mem poyo ,tapi sebagai penambah semangat untuk aku bekerja keras ( eceh ) & maju dalam bisnes sambilan aku nih.

Selama nih ,sopink pakai duit gaji mesti pikiaq 2,3 kali sebab pikiaq nak beli barang eryna la, nak bayaq itu ini ,nak kena menyimpan lagi.so, last2 sopink pun tak leh beli sekaligus,kena tunggu turn..aku ni plak jenis gediks ,tak boleh tunggu..tak menyabaq.

Nasib ada bonus shaklee tgh bulan gini..memang macam apa la aku.tapi, jangan risau kawan2 ,aku bayaq zakat tau.moga lebih berkat....amin..

Mana kasut aku tuh..ala, wedges je pun..but i likey..best..tak berat..






Ha, kita tunjuk 2 keping situ..hihi..harga RM 160.00. mintak2 lama sket la ko bertahan kasut sebab aku memang lenjan ko puas2 pas ni.alang2 membeli.

Ok, tu saja nak citer.korang kalau ada masa ,buat lah apa saja bisnes.insya allah ,usaha ikhlas, doa & tawakal mesti menjadi.
Aku suka shaklee ,jadi aku buat sebab plan bisnes dia pun simple.tak stress.happy dapat tolong orang jadi sihat.ha..gitu..ciss..bunyi MLM sangat tau aku nih..

Ok bye.salam jumaat. +_________+.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...