Friday, January 11, 2013

Masih lagi fully bfeed

As salam.

Eryna dah masuk 5 bulan 1 minggu dah ni.Alhamdulillah aku masih lagi fully bfeed si shembams tu.akak babysitter pun dah makin terror handle.lagipun aku kasik warmer ,dia tinggal nak letak botol susu dalam tu je pun.kalau tak terror jugak, memang tak tau nak cakap apa ler kan.

Stok susu eryna alhamdulillah jugak masih di murahkan rezeki oleh Allah.aku skang ni pump sekali sehari je kat opis.masa en boss balik german sebulan ritu ,bahagia betul dpt pam 2 kali.tapi ,skang bertabah lah sekali je. before makan dlm kui 12 tgh hari camtu aku kena pam dah.kalau tak..homai..menangis ko..ada tu ,kui 11 pagi dah tak nyempat nyempat dah.

Kekadang malam ,kalau dah melimpah sgt ,sambil eryna minum ,sebelah lagi marmet je. payah nak bergadget ,nanti dia pun sibuk.cik kak tu skang ya allah..lasak nye..sebab dah pandai menjulur.tu sket time lagi nak merangkak lar tu.cepat lak tu pegi nya.lepas pandang dah ke mana dah dia terjah.tapi ,mak bahagia je tgk anak nya dah achieved milestones tu.letih tak letih sgt pun.lasak baby gurl je.tak teruk mana pun.nanti bila dia dah besar baru tau rindu nak zaman2 dia baby tu.



tido with style


Aku belum plan nak kasi dia makan.tadi akak bbsitter tu tnya kot aku nak kasik nestum.no no.memang she is now showing sign of interest kalau org makan.ternganga mulut dia tengok.tapi tak de lar sampai berjejeh air liur tur.under control lagi.dia syiok tgk org makan..so,mcm kesian katanya.well..for me..susu ibu is still enough at least until 6 months.lagipun eryna bukan boleh duduk ,i mean not on her own lagi.merangkak pun belum.so,tunggu next month la ye.

And aku nak dia makan puree aku buat dulu.aku takde la nak fussy fussy tak mo kasik nestum ke,apa2 ready food tu.tapi ,saja nak kasik apa aku masak je.lagipun dia kan ada allergik.tak kose nanti tgk dia tergaru2 sampil berdarah.owh yes..eryna kalau dah sedap garuk, dia leh garuk sampai darah kot.tak sakit ke apa tur..huhu..

Eh..pasal bfeed tu.susu frozen mmg sentiasa ada.until now,mean stok bulan Jan akan tahan until March.so,insya allah aku konfiden la dpt bagi ,tak mo stress sgt fikir nak kasi sampai 2 tahun ,pastu mana tau nanti susu drop nak frust.aku redha je time tu.Now, Allah dah kasik rezeki susu banyak, aku usaha sehabis baik untuk si shembams.


rezeki Eryna..alhamdulillah


Dah la bulan puasa nak dekat..hey..pejam celik tetiba posa ok.aku ni ada 19 hari nak kena ganti.maybe kena displin every month posa 2 atau 3 hari.kalau tak jenuh nak habiskan.aku takut bukan apa,kalau tak sarapan ,susu memang memalu alah je nak kuar.ada tu ada..tapi nanti pam dpt la 2,3 oz. now kalau aku pump satu sesi tu boleh dpt 8-10 oz.satu sesi means 15 mins.aku pump kat opis ni xleh lelama..nampak sgt ngular nya kan.nasib jugak boss paham even tho dia laki.

So far ,alhamdullilah..susu aku banyak.rezeki eryna.doa tak putus jugak.makan je apa2 pun.vitamin pun amik.kalau tak, betul....low energy..horlicks amik ,hot choc pun ye, coffee pun ye..ah..semua lah aku bedal.janji badan sihat ,susu ada..



hai..salam jumaat..

Eryna at 5 months :

- berat naik sket from last month ,sebab dia dah melasak. ( 300 gram )
- dah menjulur ke depan ,belakang, tepi..kiri kanan semua cukup
- dah cam mama & abah nya .bila nak amik dia kat bbsitter ,terus dia hulur tangan. mcm tu jugak kalau dia  kat orang lain ,pandai dia hulur tangan nak kat mama ^_^
- sangat mesra alam.senyum ja pantang orang agah.
- tido mesti mcm2 style
- malam mesti bangun 2 kali nak menyusu
- sudah mula nak merangkak.
- dah pandai pegang barang
- dah gatal gusi.semua benda nak gigit.dgn aku skali dia suka gigit. -_-
- makin panjang.baka sapa lar tu T_T




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...