LAZADA SALE PLEASE CLICK AT THE IMAGE TO THE WEBSITE

Thursday, December 29, 2011

Me & my approaching 8 weeks

As salam.

Next week will be my 1st check up kt klinik kesihatan.still xtau where to go.Ada few options - either TTDI, Kelana Jaya or Sg Buloh. I'm so eager to go for TTDI sbb most reviews said situ xramai org pegi.reason y ? org TTDI kaya kowt,semua baya sendiri ^______________^..xde lah, because, usually semua yg bagi address with Selangor ( eventhough u stay in PJ ,Bandar Damansara or like mine Kota Damansara) nanti,nurse will suruh pegi either KJ or Sg Buloh. Ye ke ?? hmm..i'm gonna try my luck jugak ni.so,lets see what happen next week.

& I made decision ,to go check up & scan kt Poliklinik near my house since I like the doc very much ( tp husben xbrp sbb doc laki & non-muslim)...hmmm..tp he sooo baik la.but,c how la.or else kena cari doc lain sbb I need my gynea to approve my travel masa May nanti..insya allah..


Talking bout pregnancy,alhamdulillah..still morning sickness free..alhamdulillah..cuma,night a little bit flat.owh,I just got my Shaklee vits from a fren.there's a lot u know.but,demi baby,telan aje la.I need to take 4 times vits.until now,still disiplin sbb dah tampal siap2 kt fridge jadual mkn..-_______-


Past few days,I felt dizzy so badly & a little bit mengada2.how lar ...nk mkn xlalu.dunno what to eat.tp,mkn jugak sbb takut lapar.but,mlm dah xmkn.least that I know this habit is no no..totally WRONG !!!.. i need to eat.1st I thought because of approaching 2 mths,so,maybe la I will start any new simptom ke apa kan..but,WRONG again..actually,sbb xmkn tu lah,I suffering of the dizziness.ha,when I goggled,baru tau.LOL...upenya,I cant let my stomach empty.I ni siap biar perut bunyi krok krok sbb xlalu punya pasal & satu lagi sbb takut gemuk ??? kah..kah..yep...like seriusly,during my cousin's engagement that day, everybody thought I'm pregnant more than 4 mths..hallo...i'm not yet 2 mths..sedih ok !!! how la,they xjaga my heart ni..nasib sedara sendiri..sengih2 aje..

then,bila i timbang,goshhh.....mcm nk tercabut mata tgk dh 65 kg's ..means,i dah put on weight 5 kg's.last during my wedding,my weight around 58 kg's & then I know I put on weight sikit,so I guess ms tu around 60 kg's kowt..so,that's mean,in my 1st ni I dah naik mcm tu..so,what do u expect me to be in another 8 mths..wah..ni dah jdk belon ni..uwaaaa....so,with that simple reason,I stopped myself from eating which is wrong.so,now,I back to normal ( alhamdulillah )...I had arranged some schedules for myself..iaitu..mkn skit tp kerap..u know la,my tummy will start singing every 2 hours..aiyo..baby so want food ke mummy yg hover ni..

So,what I did :

Am - breakfast Milo with roti ( 1 aje )
       - Takes 2 Vit ( Multivitamin & B-complex )

Tea break - snacking ( biskut Jacobs or any wheat )

Lunch - nasi with normal portion lebih lauks ( mcm biasa std )
           - Vits

Tea break - yogurt /Jacobs again / snacking ( very light )

Night - roti ( nasi sgt jarang ) ,fruits, kurma & Vits

& alhamdulillah,only 1 day I tried this ,& it works,,no more headache..cuma dizzy ala2 manja aje..xde la smpi xleh nk ngadap pc..kalu x,mmg minyak cap kapak tu jadik my best fren..so,I will practised this insya allah..takut nk mkn byk..kang susah plak nk turun berat nanti... :p

the super sedap nasi kerabu :)


Tapi,today,what I did ms tea break pagi, I amik protion nasi kerabu yg I bought for lunch ( sbb nasi tu byk sgt ) & ate some. so,ms lunch,portion tu dah xbyk..so,xde la membazir sbb usually I akan end up buang je sbb xlarat nk masuk dah...so,for tea break later, bought yogurt drink & some fish ball ( ok,ni maybe xbrp elok ),tp only 1 cucuk je sbb boring la mkn Jacobs aje kan..alhamdulillah,I xde la mengidam apa2 ..well,wait for the next...he..he..

Alamak..lapar balik..............................:(


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...