Monday, October 17, 2011

cerita weekend

As salam.

Aku noticed yg every weekend,mesti sabtu je lekat kt umah..tu pon sbb ada pelawat ^_^ ,usually,sabtu adalah hari cuti memsk ,sbb weekdays aku xpenah fail msk ( hubs yg bg cuti ).penah,we dinner at 1030 pm sbb aku ada hal blk lmbat sket..hubs xde la suh msk sbb blk lmbt,tp,aku mcm kesian sbb dia dh terbiasa dinner kt umah ,so,aku msk jgk,lauk bodo2 pon,still aku msk 3 dishes...

Last sat,my sis dtg with her fren & anak dia.lama jugak melepak smpi nk dkt maghrib baru blk.dia cuma request spageti bolognease ( ini feveret dia & her fren sbb aku telah di chop terer msk ni oleh depa  :p ) ..ms tu,aku baru bgn ye ( after subuh,smpt antar hubs depan pintu sbb dia nk g desa water park..ada family day ..eh,aku ni xdibwk nya plak ...huh.. ) ,pastu zzzz sbb jum mlm double penat..

after lunch ala kadar sbb xde peneman,jdk nya terus buat truffle sbb hubs request buat since last 2 weeks plus bahan suma dh ada..1st trial & alhamdulillah,.,,menjdk...double joys....

peach je beli sbb hubs suke buah ni aje,kiwi ehsan mak aimy
so,rezki my sis & her fren jugak..bekas besar tu sapa nk habiskan eh ??? hubs tambah byk kali..quarter dh settle,..uwaaaa...byk lagi tu ..dia kata mampu habiskan..tgk la apa jadik hari ni..rs cam bykkkk je...

for me,when we cook,mesti ikhlas & baca bismillah dulu,insya allah,apa kita buat akan menjdk..not only cooking..anything..so far,apa yg i msk,xpenah lg di tong sampah kan..alhamdulillah..nk jamu perut hubs kan..pahala insya allah...compared ms single..slalu xmenjdk..ada je problemo..at once,penah msk bihun,sebungkus tu kena tong sampah..sbb too pedas,bihun too lembiks,but now,alhamdulillah,msk 3 bungkus ( tp keoyteow la ) sekaligus xjdk hal..so,adakah dulu xikhlas ???? keh..keh...

& spageti juga habis licin di mkn oleh 4 org ( padahal spageti pack tu for 6-7 paxs) ...suke tgk org mkn bertambah..senyum the whole weekends... :)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...